Tomáš poradie
+421 432 901 190
(Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
18.11.2022
4 min
Tomáš
Takmer každé dieselové vozidlo súčasnosti je opatrené vysokotlakovým systémom Common Rail. Systém sa skladá z vysokotlakového čerpadla, rozdeľovacej lišty (railu) a vstrekovačov. Vysokotlakové čerpadlo v ňom potom vytvára tlak, ktorý je regulovaný buď priamo v čerpadle, alebo v raile. V článku sa dozviete ako postupovať pri jeho poškodení a výmene.
Čerpadlo BOSCH CP4 sa začalo vyrábať už v roku 2003. Jedná sa o najmodernejšie vysokotlaké čerpadlo firmy Bosch. Používa sa v osobných aj úžitkových vozidlách s výkonom motora do 350 kW (napr. pri motoroch 2.0 TDi s 81 kW a 103 kW.) Pracuje s tlakom do 2 000 bar a je poháňané kľukovým hriadeľom. V čom sa líši od svojich predchodcov? Jedna z inovácií je napríklad prevodový pomer medzi otáčkami a motorom, pretože môže byť až 1:1. Doposiaľ boli väčšinou realizované prevody v pomere 1:2 alebo 2:3, kedy sa čerpadlo otáča pomalšie než motor.
CP4 môžeme nájsť napríklad v Audi A4, A5, A6, SEAT Ibiza, Leon, Toledo. Nechýba ani vo vozoch značky ŠKODA Karoq, Octavia, Rapid alebo Superb a nájdeme ho takmer vo všetkých vozidlách Volkswagenu.
Tento typ čerpadla je veľmi chúlostivý na kvalitu paliva a na čistotu palivovej sústavy. Na základe dát našich servisných technikov vieme, že životnosť týchto čerpadiel CP4 je cca 160 000 km. Po tomto nájazde čerpadlo stále funguje, avšak väčšinou dôjde k jeho vnútornému opotrebeniu a začne sa odierať. Tieto drobné kovové oderky potom začnú zvýšenou mierou opotrebúvať vtsrekovače a tiež ďalšie časti palivovej sústavy.
Pri montáži čerpadla do agregátu je veľmi dôležité, aby bolo čerpadlo dôkladne odvzdušnené. Pokiaľ by sa tak nestalo, je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že v čerpadle vzniknú vzduchové kapsy. Tie majú za príčinu vyššie trenie vnútroných komponentov a ich opotrebenie.
Pri výmene vysokotlakového čerpadla CP4 vymeňte palivový filter. Potom v diagnostike určenej výrobcom pre danú značku auta, zvoľte funkciu zaplnenia palivového filtra. Po tomto úkone je palivový filter zaplnený a odvzdušnený.
Ideálne zároveň s čerpadlom vymeňte uvedený palivový filter a rozvody, ďalej palivovú lištu a vedenie k vstrekovačom.
Čerpadlo BOSCH CP4 0445010646 pred a po našom repasovaní
Vysokotlakové čerpadlo BOSCH CP4 0445010646 patrí do motorov s väčšou kubatúrou, vďaka dvom vývodom vizuálne tvorí pomyselné véčko. Oproti nemu CP4 0445010507 má vývod len jeden a vidíte ho na druhej dvojici fotografií.
Čerpadlo BOSCH CP4 0445010507 pred a po repasovaní
Buďte o krok vpred, neľpite na tom, čo odporúča výrobca a meňte palivový filter pri každej výmene oleja.
Aký je rozdiel medzi BOSCH CP4 0445010507 a BOSCH CP4 0445010646? Snáď iba jediný, a to v tom, že diel s číslom 0445010507 má jeden vysokotlakový vývod zatiaľčo diel 0445010646 má dva - to znamená, že majú motory do V, teda sa jedná o šesťvalce. Z toho vyplýva, že čerpadlo BOSCH CP4 0445010646 nájde svoje využitie v motoroch, ktoré majú dva raily alebo väčšiu kubatúru.
Ako náš zákazník získate záruku 24 mesiacov na celý produkt, nie iba na repasovanú časť. V košíku si v priebehu procesu objednávky môžete zvoliť možnosť predĺženia záruky o 1 rok navyše. Znamená to, že nové a repasované produkty môžu mať záruku až 3 roky a testované, použité produkty až 2 roky. A aké ďalšie výhody má nákup u nás? Čítajte tu. Zaujímá vás, ako naše repasovanie prebieha? Pozrite sem.